۱۳۹۱ شهریور ۲۷, دوشنبه


رسال خبر از :
شاهین مقصودی  (خبرنگار آزاد)   ایران – غرب استان مازندران
محمدصفرلفوتی روزنامه نگار جوان و برجسته چالوسی
به 5 سال حبس تعلیقی و محرومیت از فعالیت محکوم شد!

" محمدصفرلفوتی " متخلص به " فریاد " از جوانان روزنامه نگار،خبرنگار،وب نگاروفعال سیاسی،اجتماعی مدنی ،دانشجوئی،کارگری،جوانان و حقوق بشر برجسته و بنام ، غرب استان مازندران وشهرستان های توریستی چالوس ونوشهر که به اتهام  های واهی: نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ، اقدام علیه امنیت ملی ، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با گروههای ضد انقلاب  و ... در 22 آذرماه 90 درجلوی محل کارش (شرکت ملی پخش فرآورده  های نفتی غرب مازندران) توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی اداره کل اطلاعات استان مازندران به همراه  مامورین اداره اطلاعات شهرستان های چالوس و نوشهر دستگیر و پس از تفتیش منزل مسکونی و ضبط برخی لوازم شخصی ، بمدت 35 روز در بند انفرادی تحت "شکنجه سفید" در بازداشتگاه  شهیدکچوئی اداره کل اطلاعات استان مازندران واقع درشهرستان ساری ، بازداشت و سپس در27 دی ماه 90 با قراروثیقه 50 میلیون تومانی موقتاً آزاد شده بود ،  با حضور در دادگاه انقلاب حوزه غرب استان  مازندران(تنکابن) وقضاوت قاضی : محمدی  به  5 سال حبس تعلیقی و 5 سال محرومیت از همکاری وعضویت در احزاب و گروه ها و فعالیت های رسانه ای و مطبوعات محکوم گردید. و همچنان از کار اداری اش معلق وحقوق و مزایای قبلی اش نیز همچنان مسدود می باشد!
این جوان شایسته و عدالتخواه چاالوسی که به دلیل معلق شدن از کار دولتی  و تعطیلی دفاتر خوابگاه های دانشجوئی تحت مدیریتش و دفترکارمطبوعاتی اش و نیز تحریم ها ی مختلف کاری و، شغلی ،  مالی و شکنجه های فراوان فیزیکی و روحی ، در بد ترین وضعیت جسمی و مالی اقتصادی قرار گرفته است و  نیازمند شدید حمایت گروه های حامی حقوق بشر می باشد!!!


  لفوتی در این باره  با اشاره به شعری از استاد نحاریرالادبا ، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی ،  می گوید :     
  درموی چون کمندش ، ای دل مپیچ که آنجا * سرها بریده بینی، بی جرم وبی جنایت
 .. امروز  ازهمه  چیزهائی که نیمی از عمرم را با آنها سپری و جزوی از زندگی ام بوده اند ، محروم گشته ام ...! ...و این یعنی  مرگ تدریجی  من ... !!! لفوتی با اشاره به تمدن درخشان ایران می نویسد:
 ایرانی در طول 2500 سال از تمدن درخشا نش ، از تند بادهای حوادث ، کمر خم کرد ،  اما هرگز نشکست !
و در پایان از خداوند می خواهد  تا به او  صبر و تحملی عطا فرماید  تا بتواند این را ثابت کند !
لفوتی که فعالیت حرفه ای خود  در عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی و عضویت در گروهها را از 15 سالگی آغاز نموده و نوه پسری  "مرحوم صفرلفوتی" از نمایندگان مجلس شورای ملی مازندران و نوه دختری "مرحوم محمدعلی خان تیرگرفاخری" از شعرا و علمای صاحب نام  کلارستاق مازندران است ، از جمله جوانان روزنامه نگاری است که با وجود فضای خفقان و حساس کنونی ایران ، اقدام به نگارش ،انتشار و انعکاس مقالات ، گزارش ها و تحلیل های انتقادی شدید در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی و دردفاع از حقوق شهروندان می نماید.
او  3 دوره پی درپی در انتخابات کارگری به عنوان نماینده منتخب 200 تن از کارگران قراردادی اداره کل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی غرب استان مازندران  انتخاب گردیده بود ، ولی بعلت مشاجره ای با پیمانکار بخش خصوصی شرکت نفت چالوس در پیگیری مطالبات کارگران و نیز انتشار مقاله جنجالی "بمب اتم در چالوس کشف شد!" درانتقاد از گسترش مخازن ذخیره سازی سوخت مازندران در قلب منطقه مسکونی شهرستان توریستی چالوس ، از شهریور ماه سال گذشته تا کنون تمامی حقوق و مزایایش مسدود ، از کار معلق و شخص دیگری را به صورت انتصابی بعنوان نماینده کارگران منصوب نموده اند.
محمدصفرلفوتی موسس اولین مجموعه خوابگاههای خصوصی خودگردان زنجیره ای دانشجوئی دخترانه وپسرانه در استان مازندران و نیز صاحب امتیاز،مدیرمسئول وسردبیر ماهنامه تجربی تمبر پست اولین نشریه تجربی درخصوص تمبروتمبرشناسی بعدازانقلاب درایران و اولین سرپرست خانه روزنامه نگاران جوان دراستان مازندران  و همکار تحریریه بسیاری از نشریات و جرائد با گستره توزیع سراسر کشور و شمال ایران  در غرب مازندران وشهرستان های چالوس ونوشهر و خبرگزاری های مختلف بود که سخنرانی آتشینش  پس از انتخابات 88   و درخواست برگزاری انتخاباتی آزاد درایران ، باعث تعطیلی اجباری تمامی شعبه های  مجموعه خوابگاه های خصوصی خودگردان زنجیره ای دانشجوئی دخترانه وپسرانه قائم (عج) درشهرهای غرب استان مازندران ونیز پلمب دفترکارمطبوعاتی اش در شهرستان های  چالوس ونوشهر گردید.
اونیزمدیریت وبلاگ خبری فریاد60 را برعهده داشت که پس ازاعتراض فرمانداروقت شهرستان نوشهرنسبت به انتشاروانعکاس مقاله و اخبار مربوط به خرید وفروش آرا در انتخابات مجلس هشتم ، فیلتر و سپس کاربری آن نیز با دستورکارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه ،توسط بلاگفا  کاملا مسدود گردید که چندی پیش درکمال ناباوری ، رفع مسدودی شده است!.
سایت دانشنامه آزاد ویکی پدیا  در مقاله ای با آدرس زیر، به صورت کامل و جامع ،  به تشریح بیوگرافی ، پیشینه و فعالیت های وی پرداخته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر