۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه


VVMIran
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 44 04 84 - 0163 26 11 257
Fax: +49 511 26 17 376


ماده 2 پیمان‌نامه حقوق کودک
1 - كشورهاي عضو، حقوق مندرج در پيمان‌نامه‌ي حاضر را براي هر يك از كودكاني كه در حوزه‌ي قضايي آنها مي‌باشند بدون هرگونه تبعيض و بدون توجه به نژاد، رنگ، جنسيت، زبان، مذهب، عقايد سياسي و ساير عقايد، منشاء ملي، قومي يا اجتماعي، دارايي، معلوليت، تولد يا ساير خصوصيات كودك يا والدين يا سرپرستان قانوني او محترم شمرده و تضمين خواهند كرد.
ماده 6 پیمان‌نامه حقوق کودک
1 كشورهاي عضو حق ذاتي تمام كودكان را براي زندگي به رسميت مي‌شناسند.
2- كشورهاي عضو بقاء و رشد كودك را تا حد امكان تضمين خواهند كرد.

روز جهانی کودک مبارک


متولیان حقوق کودک در شرایطی مراسم جشن و شادمانی روز جهانی کودک را برگزار میکنند که کودکان متحمل رنج­ها و دردهای فروانند . آنان در کارگاه­های قالی بافی و کارخانه­های مختلف، در دخمه­ها و اصطبل­ها، در کوره پزخانه ها و مزارع های گوناگون، در گوشه و کنار خیابان­ها و بر سر چهاراه­ها، جان کوچک خود را میکاهند؛ شیره­ی جان می­فروشند؛ و درثانیه های زندگی محنت بار خود از تب و خستگی کار، شادی نداشته شانرا میبازند.
مورد فقر و خشونت، بی تامینی و بی حقوقی، قرار می­گیرند؛ و از سوی دیگر با تبلیغات مداوم مذهبی بمباران ایدئولوژیک میگردند؛ نهال ظریف وجودشان پژمرده میشود، سُر خورده میگردند، ترک تحصیل می­کنند، مجبور به کار می­شوند، به بزهکاری و مواد مخدر روی می­آورند، و علاوه بر همه­ی اینها یک بار دیگر هم طعمۀ مذهب و دولت مذهبی میشوند: آفتابه به گردنش می­آویزند، دور شهر می­چرخانندشان، تحقیر میشوند، در ملاء عام کتک­ میخورند، و دست آخر هم به دار کشیده می­شوند.
جای آن دارد که به مناسبت روز جهانی کودک، در این روز به پاس شرافت و حرمت کودکی یکصدا فریاد بر آوریم:
اعمال قوانین زد بشری در زندگی کودکان ما ممنوع!
362
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر